Английский язык, 7 классы

Преподаватель: Давлятова Ирина Борисовна

7.5, 7.6 на 26.09

1. начать с работы над ошибками в тетради

2. W.B. стр. 14 упр. 1, 2, 3 (выполнить в учебнике)

3. Замените выделенные слова в предложениях на слова, данные перед упражнением. Письменно в тетради:

Chill out / mean a lot / inspire / reflect / neat / hectic / weird / piles

1. Latin rock music helped to give me ideas for the look of my room. 2. My friends think my room is nice but others probably think it's a bit strange. 3. I leave my papers in heaps, one on top of the other, on the floor. 4. The bits and pieces I collected in Africa are important to me but not to anyone else. 5. My room is a safe place away from the busy life of the university. 6. I'm reasonably tidy but my mum always tidies my room. 7. Mohammed's room shows his interest in astronomy. 8. He thinks his room is a great place to relax after school. 

4. неправильные глаголы (на лексический диктант с "get"(предыдущее дз) по "shut"): make-made-made; mean-meant-meant; meet-met-met; pay-paid-paid; put-put-put; read-read-read; ride-rode-ridden; ring-rang-rung; rise-rose-risen; run-ran-run; say-said-said; see-saw-seen; seek-sought-sought; sell-sold-sold; send-sent-sent; set-set-set; sew-sewed-sewn; shake-shook-shaken; shine-shone-shone; shut-shut-shut.

5. словообразование из предыдущего дз и слова со стр. 153 будут тоже включены в лексический диктант

 

 

7.5, 7.6 на 19.09

1. начинаем с работы над ошибками в домашней тетради (если есть, что исправлять)

2. Подберите объяснения A-H к предложениям 1-7 (письм. в тетради). Образец: My  computer broke down. I couldn't sent any emails. (образец не переписывайте)

1. My computer broke down.                                      A. So I have to water the garden.

2. My computer has broken down.                             B. This is our first visit.

3. We've been here before.                                        C. He isn't here at the moment.

4. We haven't been here before.                                D. I couldn't send any emails.

5. He's gone to the post office.                                   E. So I don't have to water the garden.

6. He's been to the post office.                                   F. This isn't our first visit.

7. It hasn't rained yet.                                                 G. I can't send any emails.

8. It's just stopped raining.                                         H. He brought back some stamps.

3. Закончите предложения письменно в тетради, используя Pr.Perfect. Например (пример не переписывайте): 1. I'm sure I'll pass my driving test this time. I've had 20 lessons so far. 2. We're really nervous about the flight. 3. I can't come out. 4. I ordered this spare part three weeks ago! 5. How is your brother? 6. I don't want to rent this film.

4. Выучите неправильные глаголы (на первую часть неправильных глаголов с "be" по "cut" и на вторую часть будет диктант: deal-dealt-dealt; dig-dug-dug; do-did-done; draw-drew-drawn; dream-dreamt-dreamt; drink-drank-drunk; drive-drove-driven; eat-ate-eaten; fall-fell-fallen; feed-fed-fed; feel-felt-felt; fight-fought-fought; find-found-found; fly-flew-flown; forbid-forbad(e)-forbidden; forget-forgot-forgotten; forgive-forgave-forgiven; freeze-froze-frozen.

5. Повторите лексику со стр. 152-153 учебника (на лексический диктант)

********  Задание со звездочкой (по желанию): Составьте письмо из слов, данных ниже. Используйте глаголы группы Present (т.е. Pr.S., Pr.Cont., Pr.Perfect):

Dear Ted,

1. I write/you/London.

2. I be/here/a week/and/ I/enjoy myself/very much.

3. So far/I see/most of/important historic places.

4. I usually/spend/several hours/every day/in museums and galleries.

5. The hotel/I stay/be/lovely/but/be very expensive.

6. so I plan/move/cheaper one/rest/my stay.

7. Tomorrow/I take/trip through Kent/which/I look forward to.

8. I hope/you be/OK.

See you soon,

Richard

7.5, 7.6 на 15.09; 7.1, 7.2, 7.3 на 18.09

1. работа над ошибками в предыдущей домашней работе (письменно в тетради)

2. Найдите 15 ошибок в правописании глаголов и напишите их правильно (только эти 15 глаголов): copiing, putting, translatieng, telling, closing, sitting, seing, giving, meetting, being, forgeting, lieing, getting, fliing, swimming, betting (начальная форма глагола bet - держать пари, биться об заклад), quiting (начальная форма - quit - покидать, оставлять, выходить в отставку), spreadding, eatting, begining, paing, openning, cutting, forbiding, laying, splitting (начальная форма split - расщепить, расколоть), winning, dying, stoping.

3. Письменно упр-е в тетради (Past S. vs Past Cont.): 1. I ______ (walk) along the street watching what ______ (go on) around me. Fast cars _____ (rush) in both directions and it _____ (be) impossible to cross the street. 2. Mrs Brown's telephone ______ (ring) when she ______ (dress). 3. I ______ (light) my pipe and _____ (nod) to him to show that I _____ (listen). 4. Why you ______ (not/listen) to me while I ______ (speak). 5. He ______ (wait) for her but she never _____ (come).

4. Выучить неправильные глаголы: bear-bore-born, beat-beat-beaten, become-became-become, begin-began-begun, bite-bit-bitten, blow-blew-blown, break-broke-broken, bring-brought-brought, build-built-built, burn-burnt-burnt, burst-burst-burst, buy-bought-bought, can-could-been able to, catch-caught-caught, choose-chose-chosen, come-came-come, cost-cost-cost, cut-cut-cut.

 

для групп 7.1, 7.2, 7.3 на 14.09

1. Перепишите упр. в тетрадь, используйте Past S. или Past Cont.

Meteorite crashes in Texas

At 3.30 p.m. yesterday a large meteorite _____ (crash) to Earth near Texas. Many local people _______ (do) things outside and ______ (see) it happen. Here are a couple of their reports: "I ____ (wash) my car when I _______ (notice) a bright light in the sky. I _____ (not/know) what it was." "We _______ (drive) home when we ______ (hear) a loud bang. When we ______ (look) up we _____ (see) smoke coming the the field."

It seems that whatever people _______ (do), they _______ (stop) and ______ (rush) to the site of the crash.

2. Переведите с русского на английский письменно в тетради (обратите внимание на выделенные слова, вы найдете их перевод в учебнике на стр. 152, 153 (если не помните сами):

1. Если у ребенка нет семьи, учителя, которые работают в приюте (orphanage) воспитывают таких детей. 2. Сделайте мне одолжение, погасите свет, пожалуйста. 3. Люди должны стараться изо всех сил, чтобы достичь успеха. 3. Я нахожу скучным работать в команде, я предпочитаю работать сам по себе. 4. Если человек любит вызов, он должен уметь (should be able to) принимать решения быстро. 5. Если ты сделаешь что-нибудь неправильно. не переживай, я помогу тебе решить проблемы.

 

 3.***** (задание по желанию). Переведите с русского на английский письменно в тетради:

Джек привык вставать рано. В понедельник утром он встал в 6 часов. Уже светило солнце. В саду пели птицы. Он быстро позавтракал, сел в машину и поехал на вокзал. Он собирался успеть на 8-часовой поезд. Дорога была пустая. Джек ехал довольно быстро и слушал любимую музыку по радио, как вдруг он проколол колесо (to puncture a tyre). Джек тотчас же остановил машину. Как только он поменял колесо (to put on/fit a new one), он продолжил свой путь. Когда он парковал машину на вокзале, у него зазвонил телефон. После разговора с другом, Джек сел в поезд, занял место у окна и стал читать газету, хотя раньше он имел привычку дремать.

7.4 на 12.09

. Fill in with Pr.S. or Cont. (перепишите упр. в тетрадь)

S: What ______ (you/do) now?

M: I _______ (look) through these old film magazines. Look, here's an old picture of J.Nicholson.

S: Oh, I ________ (think) he _______ (look) awful! And his suit _______ (not/fit) him properly.

M: Yes, I _______ (agree). And he ________ (appear) to be really angry. I wonder what he ______ (think) about.

S: He ______ (be) in that new film, isn't he?

M: Yes, I saw it last night. He ______ (look) very different now.

S: I _____ (hope) it's a good film. I am going to the cinema tonight. Stuart _______ (take) me. Actually, he ______ (be) very nice to me these days.

M: He probably ______ (want) to borrow some money.

S: I _______ (see). That _______ (explain) it.

2. Выучить неправильные глаголы: blow-blew-blown, choose-chose-chosen, bring-brought-brought, show-showed-shown, know-knew-known, catch-caught-caught, rise-rose-risen, forbid-forbade-forbidden, seek-sought-sought, leave-left-left, lend-lent-lent, spread-spread-spread, throw-threw-thrown, hang-hung-hung, bear-bore-born, spell-spelt-spelt, spill-spilt-spilt, spring-sprang-sprung, sweep-swept-swept, lay-laid-laid, lie-lay-lain, sting-stung-stung, swear-swore-sworn,sew-sewed-sewn.

3. Фразовые глаголы: to bring up, to get on (well/badly) with smb, to look after, to look for, to find out, to grow up, to pick up, to fall down, to turn off, to come from, to look forward to, to stay up, to keep on/carry on/go on, to take off, to keep up with smb, to take up, to fall asleep, to make up, to make for, to put pressure on smb, to burst out laughing, to take smb around, to give up, to put on.

для групп 7.5, 7.6 на 12.09

1. Перепишите упр. в тетрадь, используйте Past S. или Past Cont.

Meteorite crashes in Texas

At 3.30 p.m. yesterday a large meteorite _____ (crash) to Earth near Texas. Many local people _______ (do) things outside and ______ (see) it happen. Here are a couple of their reports: "I ____ (wash) my car when I _______ (notice) a bright light in the sky. I _____ (not/know) what it was." "We _______ (drive) home when we ______ (hear) a loud bang. When we ______ (look) up we _____ (see) smoke coming from the field."

It seems that whatever people _______ (do), they _______ (stop) and ______ (rush) to the site of the crash.

2. Переведите с русского на английский письменно в тетради (обратите внимание на выделенные слова, вы найдете их перевод в учебнике на стр. 152, 153 (если не помните сами):

1. Если у ребенка нет семьи, учителя, которые работают в приюте (orphanage) воспитывают таких детей. 2. Сделайте мне одолжение, погасите свет, пожалуйста. 3. Люди должны стараться изо всех сил, чтобы достичь успеха. 3. Я нахожу скучным работать в команде, я предпочитаю работать сам по себе. 4. Если человек любит вызов, он должен уметь (should be able to) принимать решения быстро. 5. Если ты сделаешь что-нибудь неправильно. не переживай, я помогу тебе решить проблемы.

 

 3.***** (задание по желанию). Переведите с русского на английский письменно в тетради:

Джек привык вставать рано. В понедельник утром он встал в 6 часов. Уже светило солнце. В саду пели птицы. Он быстро позавтракал, сел в машину и поехал на вокзал. Он собирался успеть на 8-часовой поезд. Дорога была пустая. Джек ехал довольно быстро и слушал любимую музыку по радио, как вдруг он проколол колесо (to puncture a tyre). Джек тотчас же остановил машину. Как только он поменял колесо (to put on/fit a new one), он продолжил свой путь. Когда он парковал машину на вокзале, у него зазвонил телефон. После разговора с другом, Джек сел в поезд, занял место у окна и стал читать газету, хотя раньше он имел привычку дремать.

для групп 7.1, 7.2, 7.3 на 11.09

1. Fill in with Pr.S. or Cont. (перепишите упр. в тетрадь)

S: What ______ (you/do) now?

M: I _______ (look) through these old film magazines. Look, here's an old picture of J.Nicholson.

S: Oh, I ________ (think) he _______ (look) awful! And his suit _______ (not/fit) him properly.

M: Yes, I _______ (agree). And he ________ (appear) to be really angry. I wonder what he ______ (think) about.

S: He ______ (be) in that new film, isn't he?

M: Yes, I saw it last night. He ______ (look) very different now.

S: I _____ (hope) it's a good film. I am going to the cinema tonight. Stuart _______ (take) me. Actually, he ______ (be) very nice to me these days.

M: He probably ______ (want) to borrow some money.

S: I _______ (see). That _______ (explain) it.

2. Выучить неправильные глаголы: blow-blew-blown, choose-chose-chosen, bring-brought-brought, show-showed-shown, know-knew-known, catch-caught-caught, rise-rose-risen, forbid-forbade-forbidden, seek-sought-sought, leave-left-left, lend-lent-lent, spread-spread-spread, throw-threw-thrown, hang-hung-hung, bear-bore-born, spell-spelt-spelt, spill-spilt-spilt, spring-sprang-sprung, sweep-swept-swept, lay-laid-laid, lie-lay-lain, sting-stung-stung, swear-swore-sworn,sew-sewed-sewn.

3. Фразовые глаголы: to bring up, to get on (well/badly) with smb, to look after, to look for, to find out, to grow up, to pick up, to fall down, to turn off, to come from, to look forward to, to stay up, to keep on/carry on/go on, to take off, to keep up with smb, to take up, to fall asleep, to make up, to make for, to put pressure on smb, to burst out laughing, to take smb around, to give up, to put on.

7.5, 7.6 на 08.09

1. Fill in with Pr.S. or Cont. (перепишите упр. в тетрадь)

S: What ______ (you/do) now?

M: I _______ (look) through these old film magazines. Look, here's an old picture of J.Nicholson.

S: Oh, I ________ (think) he _______ (look) awful! And his suit _______ (not/fit) him properly.

M: Yes, I _______ (agree). And he ________ (appear) to be really angry. I wonder what he ______ (think) about.

S: He ______ (be) in that new film, isn't he?

M: Yes, I saw it last night. He ______ (look) very different now.

S: I _____ (hope) it's a good film. I am going to the cinema tonight. Stuart _______ (take) me. Actually, he ______ (be) very nice to me these days.

M: He probably ______ (want) to borrow some money.

S: I _______ (see). That _______ (explain) it.

2. Выучить неправильные глаголы: blow-blew-blown, choose-chose-chosen, bring-brought-brought, show-showed-shown, know-knew-known, catch-caught-caught, rise-rose-risen, forbid-forbade-forbidden, seek-sought-sought, leave-left-left, lend-lent-lent, spread-spread-spread, throw-threw-thrown, hang-hung-hung, bear-bore-born, spell-spelt-spelt, spill-spilt-spilt, spring-sprang-sprung, sweep-swept-swept, lay-laid-laid, lie-lay-lain, sting-stung-stung, swear-swore-sworn,sew-sewed-sewn.

3. Фразовые глаголы: to bring up, to get on (well/badly) with smb, to look after, to look for, to find out, to grow up, to pick up, to fall down, to turn off, to come from, to look forward to, to stay up, to keep on/carry on/go on, to take off, to keep up with smb, to take up, to fall asleep, to make up, to make for, to put pressure on smb, to burst out laughing, to take smb around, to give up, to put on.

4. Повторить теорию Pr.S. и Pr. Cont. и выучить новую теорию (обсуждали сегодня), знать правописание глаголов в 3 л ед.ч. в Pr.S. и глаголов в Pr. Cont., знать слова-подсказки и глаголы, которые не употребляются в Pr.Cont. (знать разницу в употребление некоторых их этих глаголов в Pr.S. и Pr.Cont.)

для группы 7.4 на 08.09

1. повторить неправильные глаголы + S.B.  стр. 152-153 (фразовые глаголы, выражения с do, get, find, keep, make, put, take, прилагательные, словообразование)

домашнее задание на 05.09 для групп 7.5 и 7.6

1. повторить неправильные глаголы, лексика, фразовые глаголы и грамматика на стр. 152-153 S.B.

домашнее задание на 07.09 для групп 7.1 7.2 7.3

1. повторить неправильные глаголы (the more the better), повторить то, чем занимались на уроке (повторяли фразовые глаголы, лексику и грамматику) (вы можете найти этот материал в учебнике S.B. на стр. 152-153)